lördag 8 maj 2010

Morsdag

I morgon är det morsdag. En känslosam dag. För fyra år sedan fick jag mitt första morsdagskort. Det var ett fotavtryck på W och det stod Hyvää äitienpäivä på det. Det var sköterskorna på intensiven i Helsingfors som hade pysslat och lagat kortet. Det var ett av de finaste sakerna de gjort där på intensiven. En sak som värmde och rörde mycket.

Det är 16 år sedan jag fick ge min mamma ett morsdagskort eller present. För 15 år sedan fick hon en blomma på graven. Idag har jag och pappa köpt en blomma till hennes grav.

Morgondagen kommer att medföra besök på två åldringshem där "gambäfammona" bor och sen ut till fammo och faffas villa. Vem vet, kanske jag får kaffe på säng också, så då är dagen en perfekt morsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst har morsdag varit en känslosam dag för många. Det är ju sådana dagar man minns på ett speciellt sätt. Det är väl inte bara kortet för fyra år sedan som var speciellt utan tacksamheten har väl nog känts varje år efteråt också. Det är nog något speciellt att vara mor, något som inte riktigt kan förklaras med ord.
Hoppas dagen blivit bra! AH

Anonym sa...

Denhär morsdagen fick vi inte ge något kort eller blomma åt gamlamommo, känns tomt som bara den och nu är en generation borta plötsligt, bara K som har sin mommo kvar. Man borde vara tacksam för det man har, varje dag, precis som du skriver i följande inlägg!
/Maria & co