onsdag 6 juli 2011

Nehe...

Nej, jag fick ingen hjälp vid sjukhuset idag med min fot... Själva såret har läkt någorlunda bra, men en skarp klump stor som en 5 centare har jag under foten, som jag misstänker är en glasbit. Läkaren trodde att det nog kan vara det, men av erfarenhete ville han inte börja gräva efter något, eftersom det kan bli värre då. Okej, jag köper det till viss del, men ska jag faktist gå omkring med en sjuk klump under foten resten av livet, eller när ska jag tro det går om? Man blir lite småsur med detta...

Så nu är jag inte sjukskriven mera, utan har semester. Läkaren frågade vad jag hade gjort på semestern om jag inte hade sjuk fot... Öööhhh, samma som nu, men i snabbare takt och med mindre smärta. Troligtvis mera villaliv också, men... Ja, ja... Jag ska sluta gnälla.

Annars är dagarna fulla med semesteraktiviteter, glass och lek. Trädgården har fått tre dagars omvårdnad, så nu ser det nästan representabel ut. Det nya utemöblemanget har vi plockat fram. Blev inhandlat förra sommaren från ett ställe som numera har gått i konkurs, så vi kan inte reklamera skadorna på bordsskivan. T har slipat lite, så i morgon ska vi inhandla vaxdukar till båda uteborden så blir det så bra så bra...

Det bästa med semesterdagarna är att barnen är ute och leker så mycket på dagarna så de somnar ganska bra på kvällarna. Dessutom vaknar de inte sååå tidigt.

På söndag ska vi eventuellt få åka båt ut till goda vänners villa för att fira en 1-åring. Hoppas vädret blir bra så vi får lite äventyr i vardagen. Annars har vi inte inplanerat så stora äventyr, utan tar dagen som den kommer.

Dagens äventyr var då vi hittade en igelkott i diket bakom huset. Spännande för både hundar och barn. Enligt W heter den Pettersson och enligt M Bibi, så Bibi Pettersson är vår nyaste granne.

Inga kommentarer: