torsdag 19 maj 2011

Oj, oj, oj...

Ojdå vad dåligt med uppdateringar det har varit här på bloggen. Det betyder väl bara att vi har haft annat för oss.

Sedan senaste uppdatering har vi hunnit fira påsk, fira 3-, 5- och 93-årskalas. M fyllde 3 på långfredagen, W 5 två veckor efter det och första maj fyllde "gambäfammo". Vi har haft 4 kalas allt som allt. Ett skilt åt vardera barnen, ett gemensamt åt barnen och så hade vi gambäfammo hit så hela släkten var hit på kaffe. Vi hade ju ändå igång kaffekokandet och kalasandet, så det gick av bara farten med ett extra kalas.

Helgen efter sista kalaset gjorde vi ingenting. Vi var ute i skogen på promenad och hade med oss picnic i form av salta kex, vatten och trip. Lyckat var det och alla var nöjda.

Där ute börjar blombänkarna visa sina bästa sidor bara man undviker att titta på ogräset. Men ogräs kan också vara vackert... Maskarna har vaknat till barnens stora glädje. I dagis har de lagat en insektsfälla, men jag vet inte om de fick någon fångst i den.

T har hunnit med en arbetsresa också, så goda vänner har igen fått rycka ut som hundrastare på kvällarna. Två morgnar kände jag mig som en av svenskfinlands sämsta mammor, för jag lämnade kvar barnen inne då jag själv for ut med hundarna. Ena morgonen sov eller halvsov båda barnen, men den andra morgonen satt 50% av barnen och tittade på tv. Vet inte vilket alternativ som var bättre. Jag anmälde mej själv till barnskyddet efter båda incidenterna, så vi ska tro det reder upp sig...

Överlag är allt bara bra här på Lilleberga, men några tråkiga nyheter har nått mina öron, så jag skickar styrkekramar åt de som behöver det. Ni vet själva vem ni är! Och ifall det är någon annan som behöver en kram så är det bara att ta åt sig!

Inga kommentarer: