lördag 18 juni 2011

Lördag

Idag har vi hunnit med ett besök till Kantlax, där kalhygget bakom villan minsann överraskade fastän vi blivit förvarnade. Inte snyggt, inte praktiskt, inte något annat än hemskt... Men kanske vi får hallon som växer där om något år... Det enda trädet de hade lämnat kvar var dött och såg helt anskrämligt ut med kvistar bara åt ett håll.

Vädret var heller inte det bästa där. 12,5 grader och kall blåst. Men vi såg inga isflak mera i alla fall, så vi ska väl tro det blir överkomligt väder på midsommaren. Hundarna var nöjda i alla fall. Barnen somnade i bilen hem, så nu går det inte att få dem att sova fastän klockan är långt över sovdags. Hoppas det reder upp sig i morgon då vi ska på kalas på eftermiddagen.

Efter Kantlax bar det iväg till fammo och faffas villa där vi fick både mat och kaffe. Bra så!

Min fot blir bättre och bättre, men jag tvivlar lite på att jag är helt återställd på måndag. Kommer nog att fara på jobb, för jag har inte inbokat något hembesök eller annat på måndag, så jag får vara på kansliet bara.

Vi har myrinvasion här på Lilleberga nu. T är ute och dammar myrgift omkring sig. Ikväll var det två myror i taket i sovrummet och x antal på golvet... Fem myror är flera än fyra elefanter, men elefanterna skulle vara enklare att spåra var de kom in...

Nu blir det dags för lite lördagslyx här. Vet inte om det blir vin eller cider, men endera. Sommarlördag!

Inga kommentarer: