lördag 11 juni 2011

Tur och otur...

Igår har bitarna fallit lite mer på plats inför framtiden. Som det ser ut har jag tryggat min arbetsframtid till slutet av år 2012. Inte illa. Hoppas verkligen att jag gjorde rätt val.

Idag har varit mera otursdag då. Vi var till fammo och faffas villa och skulle simma. Hurtiga jag stegade iväg i vattnet och AAAAJJJJJ... Jag steg på en söndrig flaska på havsbottnet och skar upp min fot ordentligt. En resa till akuten och sex stygn och jättesjukt är resultatet. Har hoppat omkring och inte kunnat stöda alls på foten hittills. Hoppas det känns bättre i morgon, för läkaren skrev inte ut någon sjukledighet åt mej.

Enda sättet att röra sig på har varit att ha en stol/pall framför mej som jag har använt som rollator och skuttat efter med stort besvär. Hela foten värker, så det blir dags för värkmedicin till natten snart. Hade planerat min lördag lite annorlunda...

Barnen har trivts som fiskar i vattnet och vid villan. De har varit ungefär lika mycket i vattnet som på land. De borde somna bra nu, men det låter inte så lovande tycker jag...

Morgondagen blir lugn med eventuellt villabesök med simning och kaffepaus. Förhoppningsvis inga akutenbesök eller andra liknande tråkigheter...

2 kommentarer:

AndreasF sa...

Nämen va tråkigt att höra..hoppas foten läker som den skall.Lite konstigt att du inte fick sjukledigt.Du går ju ändå ganska mycket i jobbet. Krya på dig. :)

Å & T sa...

Fick ta på nyytt som tå Hanna harva ida... :-)