söndag 6 december 2009

Självständiga

Våra barn blir mera och mera självständiga för var dag som går. W är hur duktig som helst med det mesta och M likaså. W blinkar inte ens då vi mäter hans inr-värde genom blodprov i fingret. M väljer själv vilka frukostflingor hon vill äta och klär av sig kläderna då hon ska ha ny blöja eller nya kläder. W kan själv gå ut och vänta på oss andra då vi ska ut på äventyr. Han står ordentligt bredvid trampatraktorn och väntar på tillåtelse att trampa iväg. Roligt att de blir mera självständiga men oroväckande eftersom de bara är 3 år och 7 månader samt 1 år och 7 månader.

Vi är tacksamma och glada för att vi får ha det så bra vi har det. Våra tankar den senaste tiden har gått till en familj som har kämpat för och med sin hjärtedotter, men speciellt idag har tankarna gått till dem eftersom dottern i morse blev en ängel. Man förstår inte vidden av deras sorg eftersom man inte själv har varit med om det, men ändå inser man hur hemskt det måste vara. Vi hoppas av hela våra hjärtan att familjen kommer starkare ur detta hemska och ser någon mening med det någongång i livet.

Var inte ledsen lilla mamma jag var tvungen att gå,
den dagen det hände slutade mitt hjärta att slå
Älskade pappa, mitt liv blev så kort
ta hand om varandra när jag flyger bort
Jag vet att ni gråter, det finns ingen tröst,
men lyssna till ditt hjärta, ni kommer höra min röst
Jag finns inte bland er men jag finns här ändå,
jag hör era böner och jag älskar er så...

2 kommentarer:

Pia sa...

Jag ser att våra tankebanor snurrat i samma spår idag...Man känner sig så otroligt liten, döden är en kraft som gör människan stum.

Annika B sa...

Man borde verkligen oftare stanna upp och tänka på hur bra man faktist har det! Det man gnäller över dagligen är egentligen inte så väsentligt... Annika B