fredag 28 januari 2011

Bättre och bättre

Just när korvsoppan var serverad kom fammo hit. M som inte orkat göra så mycket hittills idag åt lite soppa som fammo matade och orkade till och med busa lite. Nu sover hon skönt i soffan medan storebror W är ENSAM ute. Jag sitter vid köksbordet och lurpassar på honom hela tiden, för jag litar inte på att han kommer ihåg att inte fara ut på vägen eller iväg med grannarnas barn som också är ute.

W "pynjar" på där ute med sin trampatraktor och snöklimpar. Han skulle lägga i ackuladdaren till traktorn sa han. Tror det är hälsosamt för honom att vara ute ensam lite, för då ser han att det nog är lite roligare att vara ute med M än ensam. För det mesta försöker han byta syster till en annan flicka vid Madicken. Syskonkärlek brukar man väl tala om...

W har planerat sommaren idag. Han och kusin L ska ha cykeltävling och se vem som cyklar snabbast. Han ska bli lika snabb att cykla som kusin W. Dessutom ska han ta cykeln till Madicken och tävla med barnen där också. Undras just varifrån han har fått tävlingsinstinkten ifrån? Inte är det från mor i alla fall, åtminstone inte då det gäller sportsliga aktiviteter.

Annars är det otroligt vad lite kaffe gör. Vi kokade kaffe efter soppan och vips fungerar min hjärna på flera kugghjul än före. Känner mig inte dödstrött, utan bara slö och allmänt lat. Före kaffet funderade jag allvarligt på att sova en stund på dagen, men nu känns det bättre. Får nog citera en kompis kommentar: Mera kaffe åt folket!

Nej, nu ska jag se om W kan tänka sig att komma in igen. Vågar inte utmana ödet och låta honom bli för trött där ute. Vem vet, kanske han vilar en stund nu efteråt så även jag kan slappa i soffan en stund. Vardagslyx skulle det vara minsann!

Inga kommentarer: