måndag 12 oktober 2009

Det går neråt...

Ja, INR-värdet sjunker. Idag var det bara 1,6 och det borde vara mellan 2 och 3 för W, så vi har varit tre omgångar till sjukhuset idag. Först till laboratoriet, sen till barnavdelningen för att få en spruta klexane och sen fyra timmar efter det ännu en gång till barnavdelningen för laboratorieprov. Egentligen borde vi åka in till sjukhuset inatt också, men som tur var fick vi hem sprutan med klexane, så vi får sticka själva. Dock överlåter vi stickandet åt grannfrun som är sjukskötare. Det är att ställa upp från andra det. Mitt i natten kommer hon hit och sticker W och sen hem tillbaka de 30 metrarna. Jag skulle nog annars sticka W, men det känns ändå säkrare då det är mitt i natten att någon som är van gör det. TACK i förväg naapuri!

Annars blir vardagen mera vardagslik här och det känns bara bra. Lite jobbsökning pågår för Å, men det ser ganska dystert ut. Man borde ju inte ta ut något i förväg, men det verkar inte som att Å är direkt attraktiv på arbetsmarknaden nu med två barn under 3,5 år. Nå, ännu har inte alla ansökningar behandlats, så det finns väl hopp ännu.

Våra tankar går till en tös som förhoppningsvis den här veckan ska gå igenom samma operation som W. Håller tummar och tår för att allt går lika bra som för oss!

Vi håller tummar och tår för att INR-värdet ska ha stigit tills i morgon och att det hålls mellan 2 och 3 nu... Inte roligt med extra blodprov och sprutor...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick jobb då jag hade 2 st nyss fyllda 1-åringar och 1 st 4.5-åring, så man ska aldrig ge upp hoppet! Men jag sa med 100% garanti att fler mammaledigheter blir det inte :-) /Annika B

Anonym sa...

Tack ska ni ha för tumhållningarna! I morgon bitti kl. 8 rullas hon in till op.Vi kör samma lyckade koncept som er så blir det så bra så bra :)