måndag 21 september 2009

Ny vecka

Ny vecka med nya friska tag! W var lite ledsen i morse då jag kom dit, men efter lite uppmjukning blev det bättre. De har gett ännu en påse jääplasma för det kommer ganska mycket ur dränet ännu. Saturationen har hållts fastän kvävoxiden har minskats, så vi ska hoppas att lungorna orkar bättre nu.

Kirurgen var instickande en stund och konstaterade att W snart behöver få komma till vanlig avdelning, för annars kommer vi att ha bilen full med traktorer då vi far hem, för varje gång han har varit inne har det varit minst en ny traktor i Ws säng. Härligt med så kompetenta människor som ändå har humor! W tyckte nog han var snäll, men han ville ändå inte säga hej åt honom.

Vi får troligen veta idag om de menar flytta honom till avdelningen idag eller i morgon. Misstänker att han börjar bli så bra i skick så de snart får svårt att hålla honom i sängen. Ännu gnagar nog dränslangarna så pass mycket inne i magen/lungorna så han vill inte röra sig så mycket, men för varje dag som går blir han mindre öm verkar det som. Idag fick han nog en liten "hutt" av oxanesten (morfinliknande) för han var lite olustig i kroppen och ville att jag skulle massera hans rygg/sida lite. Men efter medicinen blev han sig själv igen och kunde koncentrera sig på filmen "stora maskiner" och äta.

W åt upp hela portionen havregrynsgröt med mycket smör, socker och kanel på. Efter det tog han en morot. Då jag frågade vad han vill att vi ska köpa åt honom från butiken idag överraskade han mig lite igen. Jag föreslog karameller eller chokladrussin, men nej... Han vill ha gröna päron! Så nu ställer vi oss iväg till butiken för att inhandla gröna päron.

W blev glad så jag berättade att han får besök i morgon, så M - du är väntad! Kom ihåg att ta ett paket med!

2 kommentarer:

Mimmi o Hank sa...

En liten grabb med hälsosamma vanor. Undrar om det håller i sej upp i tonåren...:) Man kan ha värre saker i bilen än traktorer, jag menar han kunde ju önska sig spindlar istället :)

Anonym sa...

Klart att W ska ha gröna päron.... vad skönt att det går åt rätt håll i allafall. Snart är ni nog på vanlig avd sak ni se...

Annika S